Obchodné podmienky

OBCHODNÉ PODMIENKY
spoločnosti Nobius, s r.o. 
1. Základné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné, dodacie a reklamačné podmienky (ďalej aj ako „VOP") spoločnosti Nobius, s r.o. upravujú v súlade so zákonom č. 102/2014 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako zákon), práva a povinnosti 
predávajúceho - Nobius, s. r. o. Hollého 4456/1, 031 01 Liptovský Mikuláš – IČO: 45 591 067 – prevádzkovateľa internetového obchodu www.eshop.nobius.sk
a
kupujúceho – vyplývajúce z platnej objednávky
1.1 Kupujúcim sa v zmysle tohto článku rozumie: 
a) Podnikateľ – v zmysle definície Zákona č. 513/1991 Obchodného zákonníka, § 2, § 23.
b) Spotrebiteľ - podľa § 2 písm. a) Zákona č. 250/2007Zb. o ochrane spotrebiteľa - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
1.2 Zmluvou uzavretou na diaľku sa na účely tohto zákona rozumie zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a kupujúceho, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
1.3 Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa s týmito VOP oboznámil a súhlasí s tam uvedenými ustanoveniami. Zároveň tým vyjadruje i súhlas s  cenou tovaru uvedenou v internetovom obchode predajcu.

2. Objednávka
2.1 Na internetovej stránke si kupujúci vyberie tovar vložením do košíka, definuje požadované množstvo a vypíše identifikačné údaje nevyhnutné pre vystavenie faktúry.
2.2 Tovar prezentovaný na internetovej stránke sa dá objednať i telefonicky alebo mailom na kontaktoch uvedených na tejto stránke. 
2.3 Odoslaná objednávka sa považuje za záväznú a v súlade so zákonom sa rozumie ako zmluva uzavieraná na diaľku.
2.4 Povinné údaje pri každej objednávke sú:
pre spotrebiteľa
meno a priezvisko, dodacia a fakturačná adresa (ak nie sú rovnaké), telefónne číslo, e-mail, spôsob doručenia;
právnická osoba – podnikateľ
názov firmy, kontaktná osoba, dodacia a fakturačná adresa, telefónne číslo a e-mail, IČO, DIČ, IČ DPH, spôsob doručenia.
2.5 Odoslanú objednávku predávajúci zaeviduje, čím vznikne obchodný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim. Predávajúci pošle najneskôr do 24 hodín potvrdenie objednávky na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim (v pracovné dni). 
2.6 Po potvrdení objednávky najneskôr do 48 hodín predávajúci oznámi v správe pre kupujúceho zaslanej na kupujúcim uvedenú e-mailovú adresu možnú dodaciu dobu, alebo termín pre osobný odber a uvedie celkovú cenu za objednávku. 
2.7 Kupujúci má právo zrušiť objednávku bez poplatku do 48 hodín od objednania tovaru bez udania dôvodu. Zrušenie kupujúci urobí písomne na e-mailovú adresu uvedenú v kontaktoch internetového obchodu. Potvrdenie zrušenia objednávky oznámi predávajúci kupujúcemu písomnou formou na jeho uvedenú e-mailovú adresu.;
2.8 Objednávky  kupujúceho  môžu  byť  prípadne  obmedzené, alebo zrušené z dôvodov na strane predávajúceho (pozri bod 7.11). V takom prípade sa predávajúci zaväzuje takéto obmedzenie alebo zrušenie kupujúcemu bezodkladne písomne oznámiť.
2.9 Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho zaplatením kúpnej ceny a jeho prevzatím.

3. Kúpna cena a platobné podmienky
3.1 Aktuálna cena tovaru (vrátane dane z pridanej hodnoty) je uvedená na internetovej stránke predávajúceho. 
3.2 Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien tovarov v nadväznosti na zmeny cien výrobcov a dovozcov, prípadne zmeny kurzu valuty. 
3.3 Celková cena objednaného tovaru (tvorená cenou jednotlivých tovarov) a dopravy je  uvedená v e-mailovej správe pre kupujúceho.
3.4 Objednaný tovar je zasielaný na dobierku. Kupujúci platí cenu za tovar, dopravu a poplatok za dobierku pri preberaní tovaru od prepravcu.
3.5 V prípade osobného odberu je kupujúcemu zaslaná ako príloha ku správe pre kupujúceho aj faktúra. Fakturovaná čiastka musí byť poukázaná na účet predávajúceho pred odovzdaním tovaru. Platba v hotovosti pri preberaní tovaru nie je možná.

4. Dodacie podmienky a preprava 
4.1 Dodacie termíny sú viazané na typ tovaru a orientačné lehoty o možnosti jeho dodania sú uvedené na internetovej stránke pri príslušných tovarových položkách.  Záväzný termín dodávky alebo osobného odberu tovaru je súčasťou správy pre kupujúceho.
Dodacie termíny:
skladom – dodanie do 2-4 dni
na objednávku – dodanie 4 až 6 týždňov
4.2 Pri vytváraní objednávky v internetovom obchode predávajúceho si kupujúci vyberie spôsob dopravy (prepravná služba alebo poštová zásielka) alebo možnosť osobného odberu v sídle predajcu.  
4.3 Náklady týkajúce sa dopravy sú vždy oznámené kupujúcemu v správe pre kupujúceho.
4.4 Ak kupujúci neprevezme tovar z dôvodov ležiacich na jeho strane (napr. i napriek dohodnutému termínu nie je na adrese doručenia prítomná kupujúcim určená osoba), znáša kupujúci všetky náklady spojené s prípadným opakovaným dodaním.
4.5 Čiastkové dodávky tovaru sú prípustné, ak v objednávke nie je výslovne dohodnuté inak.
4.6 Ak nie je dodávka uskutočnená v dohodnutom termíne z dôvodu existencie okolností vyššej moci, ktorá nastala v období od začiatku platnosti zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim do stanoveného termínu na uskutočnenie dodávky, tento termín na uskutočnenie dodávky sa primerane predlžuje. Za vyššiu moc sa považuje taká prekážka, ktorá povinnej strane bráni v plnení a nastala nezávisle na jej vôli. Nedá sa očakávať, že by povinná strana túto prekážku alebo jej následky odvrátila alebo prekonala, a ktorá nevznikla až v čase, keď bola povinná strana v omeškaní s plnením svoje povinnosti, a ktorá nevyplynula z negatívnej ekonomickej situácie povinnej strany. Za okolnosť vyššej moci sa považuje najmä prírodná katastrofa, vojna, mobilizácia, nepokoje a podobné udalosti, výluka vo výrobe a/alebo uzatvorenie cezhraničného obchodu z dôvodu epidémie, prípadne štrajk.  
4.7 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo ak tak neurobí včas, v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci poruší zmluvu tým, že tovar neprevezme.
4.8 Pri preberaní tovaru od dopravcu sa kupujúcemu odporúča, aby  skontroloval stav obalu  a v prípade jeho poškodenia, požiadal prepravcu o vyhotovenie škodového zápisu (považuje sa vhodné doložiť ku škodovému zápisu aj fotodokumentáciu). 
4.9 Záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru je povinný vyhotoviť prepravca za prítomnosti a na žiadosť kupujúceho.
4.10 Prebratie tovaru potvrdí kupujúci svojim podpisom na dodacom liste (pri osobnom odbere), alebo spôsobom, ktorý je zaužívaný prepravcom pri odovzdávaní tovaru. 
4.11 Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci, alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu.
4.12 Poplatky za dopravu sú kupujúcemu účtované podľa aktuálnych cenníkov prepravcov.

5. Záručné podmienky 
5.1 V zmysle kúpnej zmluvy a platných legislatívnych požiadaviek je predávajúci zodpovedný za dodanie tovaru bez vád.
5.2 Pokiaľ sa vady z nejakého dôvodu predsa vyskytnú, Predávajúci zodpovedá za tieto kupujúcemu -právnickej osobe - v rozsahu definovanom v Zákone č. 513/1991 Obchodného zákonníka Zb., .§422 a nasl., vrátane záruky za akosť podľa ustanovení §429 a nasl., ako aj právnych vád tovaru podľa §433 a nasl. Z.513/1991 Zb.
5.3 Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v rozsahu podľa § 619 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (OZ) v znení neskorších predpisov v prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ.
5.4 Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, o ktorých kupujúci v čase uzavretia zmluvy vedel, alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa zmluva uzavrela, musel vedieť, ibaže sa vady týkajú vlastností tovaru, ktoré tovar mal mať podľa zmluvy.
5.5 Záručná doba na dodaný tovar je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba). Záručná začína doba plynúť odo dňa dodania tovaru. 
5.6 Ak je predávajúci v zmysle zmluvy povinný odoslať tovar, plynie záručná doba odo dňa dôjdenia tovaru do miesta určenia.
5.7 Obsahom záruky nie je záväzok, že sa po celú záručnú dobu neobjaví vada, ani záväzok bezplatnej opravy zariadení.
5.8 Záručná doba neplynie po dobu, po ktorú kupujúci nemôže užívať tovar pre jeho vady, za ktoré zodpovedá predávajúci. 
5.9 Kupujúci je povinný prezrieť tovar podľa možnosti čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na tovare.
5.10 Ak kupujúci tovar neprezrie alebo nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare.
5.11 Právo kupujúceho z vád tovaru sa nemôže priznať, ak kupujúci nepodá správu predávajúcemu o vadách tovaru bez zbytočného odkladu po tom, čo:
- kupujúci vady zistil,
- kupujúci pri vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť pri prehliadke, ktorú je povinný uskutočniť podľa § 427 ods. 1 a 2 zákona č.513/1991 Zb. alebo
- sa vady mohli zistiť neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do dvoch rokov od doby dodania tovaru, prípadne od dôjdenia tovaru do miesta určenia uvedeného v zmluve. 
5.12 Nárok na uplatnenie práv z vadného plnenia a zo záruky poskytnutej kupujúcemu zaniká v nasledujúcich prípadoch: 
- uplynutím záručnej doby tovaru,
- pri nedodržaní pokynov výrobcu uvedených v návode na inštaláciu, prevádzku a údržbu,
- pri inštalácii do systému alebo prevádzky nevhodnej pre daný typ výrobku, 
- neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- neodborným zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,
- nepredložením relevantných dokladov (doklad o kúpe výrobku, vyplnený záručný list,  a doklad o uvedení do prevádzky),
- ak chýba-/nie je možná jednoznačná identifikácia výrobku (napr.chýba výrobné číslo, alebo  je nečitateľné)
- v prípade porúch alebo škôd vzniknutých pri preprave,
- v prípade mechanického poškodenia výrobku, 
- v prípade porúch alebo škôd vzniknutých živelnou pohromou či inými nepredvídateľnými javmi,
- v prípade, ak ide o bežné opotrebenie výrobku (alebo jeho časti) spôsobené jeho používaním a ich životnosť môže byť kratšia ako záručná doba. Záručnú dobu nie je možné zamieňať v tomto prípade so životnosťou náhradného dielu,
- v prípade poškodenia pôsobením extrémnych podmienok (napr.zásah bleskom, poškodenie v dôsledku silného vetra, zatopenie zariadení v dôsledku prasknutého potrubia a pod.) alebo živelnej katastrofy.

6. Reklamačný poriadok 
6.1 Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na tovar, ktorý je predmetom zmluvy a jeho vady sú popísané kupujúcim v oznámení o uplatnení reklamácie.
Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho, teda čl. 6 týchto VOP, ktorý vychádza z platných ustanovení zákona č.40/1964 Občianskeho zákonníka  o zmene a doplnení niektorých zákonov. 
Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že predávajúci umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke internetového obchodu a kupujúci mal možnosť sa s nimi oboznámiť v čase pred odoslaním objednávky.
6.2 Reklamáciu je možné uplatniť osobne alebo odoslaním vyplneného formulára uvedeného na stránke internetového obchodu. Oznámenie o uplatnení reklamácie spolu s kópiou platného dokladu o zakúpení a podľa situácie aj s doručením chybného tovaru. 
6.3 Formulár Oznámenie o uplatnení reklamácie  je prílohou týchto VOP.  
6.4 Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru 6 týchto VOP.
Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.
6.5 Predávajúci alebo ním určená osoba prejde formulár na uplatnenie reklamácie a potvrdí ho. 
6.6 Spôsob vybavenia reklamácie určuje predávajúci s prihliadnutím na rozhodnutie kupujúceho o tom, ktoré z práv zo zodpovednosti za vady (v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka ) uplatňuje. Spôsob vybavenia reklamácie určí predávajúci ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
6.7 Predávajúci vybaví reklamáciu a ukončí reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
- odovzdaním opraveného tovaru,
- výmenou tovaru,
- vrátením kúpnej ceny tovaru,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
- písomnou výzvou na prevzatie Predávajúcim určeného plnenia,
- odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
6.8 Predávajúci vydá kupujúcemu písomný doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť, alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
6.9 Ak predávajúci vybaví reklamáciu odôvodneným zamietnutím reklamácie, a kupujúci sa domnieva, že vada tovaru stále jestvuje a nebola odstránená alebo že predávajúci porušil jeho práva , spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim Nobius s.r.o. je Slovenská obchodná inšpekcia, inšpekcia P.O. Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

7. Odstúpenie od zmluvy
7.1 Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku   (§ 3 ods. 1 písm. h zákona č.102/2014 Z.z.) aj bez uvedenia dôvodu  a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
Toto právo sa nevzťahuje na kupujúceho – právnickú osobu. V takomto prípade platia nariadenia zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
7.2 Odstúpenie od zmluvy kupujúci oznámi predávajúcemu do 14 dní (vrátane) písomne na formulári, ktorý je prílohou č.1 týchto VOP, kde musí uviesť všetky požadované údaje slúžiace k identifikácii tovaru. V uvedenej lehote musí doručiť aj tovar na adresu predávajúceho resp. inú, ktorú predávajúci určí.
7.3 Kupujúci súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie ním podpísaná príloha č.1 týchto VOP.
7.4 Kupujúci je súčasne (najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy ) povinný zaslať predávajúcemu tovar späť,  alebo ho odovzdať predávajúcemu nepoužitý, nepoškodený, kompletný, vrátane k nemu dodanej dokumentácie a podľa možnosti v originálnom obale. Ak už originálny obal nie je k dispozícii, musí tovar zabaliť a zabezpečiť na prepravu tak, aby sa zamedzilo jeho poškodeniu alebo znehodnoteniu.
To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
7.5 Pokiaľ je tovar zasielaný prepravcom, odporúča sa ho poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. 
7.6 Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy, alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. 
7.7 Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa bodu 7.6 týchto obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar, alebo kým kupujúci hodnoverne nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.  
7.8 Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
7.9 Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
7.10 Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
7.11 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade nemožnosti plnenia kúpnej zmluvy podľa § 575 a nasl. zákona č.40/1964 Z.z. Občianskeho zákonníka v znení neskorších zákovov. Ako nemožnosť plnenia je možno posúdiť prípady ako napr.:
- vypredanie zásob výrobcu, 
- nedostupnosť tovaru výrobcu, 
- ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy,
- z dôvodov vyššej moci,
- ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote alebo cene určenej týmito Obchodnými podmienkami. 
V prípade ak predávajúci nevie dodať objednaný tovar, má právo takúto objednávku zrušiť. Pokiaľ už kupujúci sumu za objednaný tovar uhradil, zašle ju predávajúci kupujúcemu naspäť   vzájomne dohodnutým spôsobom.

8. Ochrana osobných údajov
8.1 Ochrana osobných údajov (GDPR) kupujúceho je u predávajúceho zabezpečená v súlade s požiadavkami zákona č. 18/2018 Zb. o ochrane osobných údajov. Sú prijaté opatrenia zohľadňujúce dôvernosť a bezpečnosť spracúvaných osobných údajov kupujúceho, ako aj rozsah možných rizík, ktoré by mohli narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho vlastných informačných systémov.
8.2 Odoslaním objednávky dáva kupujúci v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z. predávajúcemu súhlas so spracovaním, zhromažďovaním a uchovávaním jeho osobných údajov na účely vybavenia objednávok a súvisiacej komunikácie.
8.3 Kupujúci má právo na prístup k svojim osobným údajom, právo na ich opravu, vrátane ďalších zákonných práv k týmto údajom.
8.4 Predávajúci neposkytuje, nezverejňuje a nesprístupňuje osobné údaje kupujúcich žiadnej ďalšej osobe, s výnimkou spoločností zabezpečujúcich prepravu tovaru, ktorým sú osobné údaje kupujúcich odovzdávané v minimálnom rozsahu potrebnom na účely doručenia tovaru.
8.5 Súhlas so spracovaním osobných údajov a zasielaním obchodných informácií je odoslaním objednávky udelený na dobu neurčitú a je možné ho kedykoľvek odvolať v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z. v písomnej forme adresovanej predávajúcemu, a to poštou, alebo elektronicky na e-mail adrese: nobius@nobius.sk. Odvolaním súhlasu so spracovaním osobných údajov dôjde k zrušeniu registrácie.

9. Záverečné ustanovenia
9.1 Právny vzťah zmluvných strán, ako aj všetky práva a povinnosti vyplývajúce zo zmluvného vzťahu medzi objednávateľom a spoločnosťou Nobius, s.r.o. sa riadia právom Slovenskej republiky. Právom Slovenskej republiky sa tiež riadia všetky mimozmluvné nároky, práva a povinnosti zmluvných strán, pokiaľ majú svoj základ v uzavretom zmluvnom vzťahu medzi kupujúcim a spoločnosťou Nobius, s.r.o. 
9.2 Pokiaľ tieto podmienky neobsahujú vlastnú úpravu, riadia sa práva a povinnosti strán zákonom č. 40/1964 Z.z., Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
9.3 Všetky spory, ktoré by vznikli zo zmluvy alebo v súvislosti s ňou, budú najprv riešené snahou o dohodu. Ak nedôjde k nej, rozhodne spor príslušný súd alebo Slovenská obchodná inšpekcia:
Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie 
P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A,
827 99 Bratislava
info@soi.sk,

Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
V internetovom obchode predávajúceho je kupujúci pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

Aktualizované: 1.7.2022